Publiczne Przedszkole nr 1 w Jelczu-Laskowicach
Aleja Wolności 42, 55-220 Jelcz-Laskowice tel. 71 301 43 12, e-mail: sekretariat@przedszkole1jl.pl, dyrektor@ przedszkole1jl.pl,                 intendent@przedszkole1jl.pl
Ramowy rozkład dnia
(3,4,5-latki)
6.00-8.00
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy w kącikach, gry stolikowe, indywidualne wg potrzeb i zainteresowań dzieci. Zajęcia wspomagające rozwój prowadzone przez nauczyciela. Przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi.
8.00-8.15
Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe w kole, ćwiczenia poranne, opowieść ruchowa.
8.15-8.30
Czynności porządkowe w sali, doskonalenie czynności samoobsługowych w łazience-przygotowanie do śniadania.
8.30-9.00
Śniadanie (opanowanie umiejętności kulturalnego jedzenia,odpowiednia postawa siedząca przy stole; ciche, spokojne spożywanie śniadania; usprawnianie techniki samodzielnego jedzenia).
9.00-10.00
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej, społecznej. Zajęcia z j. angielskiego, logopedyczne, zajęcia ruchowe, rytmiczno-muzyczne.
10.00-11.00
Spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy na świeżym powietrzu. W razie niekorzystnej pogody gry i zabawy swobodne lub zorganizowane w sali, ćwiczenia grafomotoryczne, utrwalenie poznanych piosenek i wierszy. Czytanie przez nauczyciela literatury dziecięcej.
11.00-11.15
Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu.
11.15-11.30
Obiad (zupa). Czynności higieniczno-porządkowe po obiedzie. Przygotowanie do odpoczynku.
11.30-13.15
Odpoczynek, relaksacja (leżakowanie w grupach dzieci 3 letnich). W pozostałych grupach zabawy swobodne, wyjście do ogrodu przedszkolnego.
13.15-13.30
Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do obiadu.
13.30-14.00
Obiad (II danie), praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem. Dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.
14.00-16.00
Zabawy ruchowe i taneczne w sali. Zabawy konstrukcyjne oraz rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową i sprawność manualną. Gry i zabawy dowolne stolikowe. Indywidualna praca z dzieckiem wg potrzeb.
16.00-17.00
Zabawy według zainteresowań wychowanków. Rozchodzenie się dzieci.